Recension: Sommarens söta

sommarens sötaIdag damp mitt nya fynd till köket ned i brevlådan, boken Sommarens Söta av Monica Eisenman och Lisa Eisenman Frisk (som för övrigt spelade i mitt fotbollslag när jag var liten 🙂 ). En härlig receptbok på desserter, kakor, bullar, saft … Bilderna är ibland förvillande lika Leilas men recepten har inte så mycket gemensamt, mer än att allt verkar onödigt gott!

Det finns 180 olika recept i boken och jag har bläddrat igenom den med glädje och planerar för nästa omgång i köket. Boken är en ren fröjd att titta i och kan med all säkerhet användas till lektyr innan läggdags …

Rekommenderas till alla med en ”sweet tooth”! Själv skall jag idag prova: Ruths marängkakor med syltgömma …

 

Vill du bläddra lite i boken? Kolla in Bonnier Faktas sida.

6 thoughts on “Recension: Sommarens söta

  1. Vi finns på Drottninggatan i stan. Vi tar 195 men då får du samma dag 🙂 Och jag kan ta hem med buss = bra miljöval! *S*

  2. Åsa:

    Jag betalade 189 kr plus 10 kr i miljöfrakt. Då fick jag 10 kronor rabatt för att jag har avtal med Adlibris. Säljer ni billigare? Var finns er affär? Jag är jättenyfiken för jag är en bokmal …

  3. O min man har haft Lisa Eisenmanns man som kollega, inte nu längre dock.

    Boken verkar jättefin, men bara att inse, jag bakar inte!
    //M

  4. Å du – nästa gång kan du hojta till så får du hemleverans och billigare 🙂 Jag gissar du gav 199?

  5. Den köpte jag hem som en sommarpresent till mig och sonen häromdagen! Den är superfin och så gillar jag att det finns recept där maskrosorna som jag annars avskyr kommer till nytta!

Kommentera

