Ledsen igår

blommaDet var mors dag igår. Min man tyckte inte att det var så viktigt att fira. På morgonen kom han upp och frågade ”-skall du äta där nere eller i sängen?”. Luften gick ur mig. En stund senare kom han och barnen upp och gav mig en vanlig frukost, uppställd på bricka (liksom upprafsad från min plats vid bordet). Kan inte rå för att jag blev grymt besviken! Inte behöver jag ha presenter, men liiite mer uppmärksamhet hade inte skadat.

Kände mig låg hela dagen. När jag sedan sa varför fick jag till svar. ”-Jag trodde inte det var viktigt”.

När de andra har födelsedagar eller det är Fars Dag, brukar jag slå knut på mig själv, göra kakbufféer, ge en härlig frukost på sängen och planera god mat. Jag tycker att jag, som mamma också är värd uppmärksamhet.

På kvällen kom mannen hem med pizza. Med sig hade han köpt 20 stycken gula rosor som stod på bordet. Han har fortfarande inte sagt om de är till mig, men jag antar det, så jag har inte heller kommenterat dem.

I morse bad han om ursäkt och sa att han skulle gottgöra det en annan dag. Han hade väl tänkt efter lite. Men, en annan dag är det inte mors dag.

 

Är jag ego?

 

 

Erik, du vet att jag älskar dig mest av allt i hela världen. Trots allt!

10 thoughts on “Ledsen igår

  1. Vem vill inte bli firad på morsdag !!! Tom jag blev firad av båda mina pappor för första gången ska jag tillägga… att det ska behövas en skillsmässa eller två för att få den uppskattning man förkännar hihi…
    kramar

  2. Jag förstår dig…vet du att när jag fyllde 30 så förväntade jag mig lite firande från mannen min, men han tyckte inte att det var en sån stor grej och när han kom hem efter jobbet så öppnade han frysen för att kolla om vi hade köttfärs hemma…vill du ha lasagne sa han.
    Allvarligt?! skrek jag och fick ett hysteriskt utbrott!
    Själv hade jag slagit knut på mig själv på hans 30årsdag som var cirkus en månad efter att jag fött honom vårt andra barn.
    Å ja…han har fått höra det, å ja, han kommer att få höra det resten av livet…å ja han har bett tusen gånger om ursäkt. Men vad gör det…min trettioårsdag kommer aldrig igen och minnet av den dan är ju minnet jag har kvar.

    Kram kram!

  3. Jag vet och jag förstår..

    Jag tycker att även det lilla är omtanke nog..

    Mina älskade barn sjöng och lämnade ett gäng teckningar på morgonen..

    Jag var lite ledsen oxå.. men mest för att jag inte har någon mamma att visa uppskattning till..

    Så stor kram du fina mamma 😉

  4. Ja jag jobbade hårt igår på att inte tänka på vad det var för dag överhuvudtaget…. Har ju inte riktigt någon som uppskattar mig på morsdag längre, barnen är ju lite för små för att fixa det själva.

    Men de hade gjort varsin teckning till mig när jag hämtade dem från sin pappa. =)

    Kram på dig!
    /Emma

  5. oj, om man läser inlägget ovan kan man få för sig att jag är sur eller något, det var inte så det var menat att låta, mera som en förklaring, inte ett försvar…

    Love ya lots bebis!

  6. Jo jag vet att jag förtjänar en del skit för igår…
    Samtidigt underlät min fru att berätta om hur hon väckte mig lite lätt hysteriskt och att jag var borta på möten för O’s skull under nästan sju timmar under dagen. Att det inte gör att världens bästa fru känner sig särskilt uppskattad just den dagen förstår jag men min prioritering låg inte på lilla pyret denna Mors dag utan på O. Det tänker jag inte be om ursäkt för. Men däremot har jag bett om ursäkt för att jag inte visade henne tillräcklig uppskattning, men som jag ser det har det sina randiga o rutiga skäl.

    Fast trots att hon klagar på mig, så är hon den vackraste och bästa kvinnan i hela världen som jag inte skulle byta mot någon annan.

    Jo rosorna var till dig… Inte köpte jag dom åt mig själv!

  7. Som jag skrev hos Petra, helt krasst med tanke på allt vi gör fixar organiserar OCH Föder deras barn, skulle de f-n avguda marken vi går på VARJE DAG!

    och allra helst mors dag!!

    sån e jag//M

Kommentera

