Hektiska dagar …

… i min värld! Jag är ju inte skickad för stress och massor att göra, men de senaste dagarna har bjudit på både och! Lyckligtvis ställdes Sagas konsert in, för hennes del i morgon då hon är sjuk 😦 såklart kul att titta på men passar bra med en ledig dag.

Möte med föräldrar i Språkklassen, Reikiboost och initiering på Andrummet och annat som hör livet till, med barn och familj, har rubbat min vardag.

Idag har jag varit utan bil. Skönt! Tog mig ingenstans och det var bra för mig. Somnade till i flera timmar av ren utmattning, förmodligen för att jag behövde det. Bilen var på verkstad då bromsarna var HELT slut! Metall mot metall som skrek varje gång jag bromsade in.

Igår var fina N här med sin lilla bebis i stort sett hela dagen och vi pratade, reikade och pratade ännu mer. Tiden flög iväg och hon är en så fin vän! N har funnits i periferin länge men först nu har vi hittat till varandra och vi har galet lika uppväxter och erfarenheter. Sjukt att någon kan vara så lik en själv. När vi ses pratar vi i munnen på varandra och samtalsämnerna tar aldrig slut.

Träffade A på dagis idag som jag inte sett på evigheter känns det som. De kommer hem till oss i morgon kväll och äter middag vilket skall bli himla trevligt så vi kan ”catch up” på allt som hänt de senaste veckorna. Hoppas även att vi har tid att kolla in deras nya båt under dagen!

Sedan måste jag skryta lite … Lammsteken som jag rödvinsmarinerade och vitlöksspäckade var så grymt god. Köttet smälte i munnen och jag är så stolt över att jag lyckades få till det så bra. Tack Catten för tid och temp!

 Nu skall tant Pyret gå och sätta sig framför tvn och virka lite på lilla Fs filt!

4 thoughts on “Hektiska dagar …

  1. Catt:

    Jag grillade precis så som du skriver, jag har ju kollat på Leila 😉

    Mamma P:

    Mat är ren njutning för mig och jag lägger gärna ned extratid för att få det bra 🙂

    Alex:

    Jag med!!! Längtar till kvällen!!!

  2. Vad härligt det är när man hittar sådana vänner… Lycka!

    Härligt att lammsteken blev bra, vi bara älskade den grillad. Körde en STOR stek med ben på klotgrillen med briketterna runtom och lade steken i mitten utan kol under. Blev helt perfa och mörare lammstek har jag aldrig smakat.

    Du är ju bara för underbar. Lilla F kommer att bli så glad, för att inte tala om hennes moder. 😉
    KRAMAR i lass!

Kommentera

