Jag dog, två gånger

Inatt fick jag prova på att dö, två gånger faktiskt. Efter första gången då jag fick sätta livet till under ett hus som rasade i Slussen, ramlade balkar och betong över mig och lämnade små luftfickor där det enda jag kunde andas in var byggdamm som sakta men säkert tog kål på mig. Det var lite väl utdraget för min smak men åh så härligt när döden inträdde. Jag liksom bara flöt iväg och försvann. En stor lättnad.

Vaknade mellan nästa död. Dock var det ungefär samma dröm men gång nummer två gav mig prov på en mer brutal och snabb död. Jag fick betongbalkarna i huvudet helt enkelt och kolavippade på en gång. Jag hann känna lite smärta men döden var lika välkommen.

Jag är inte rädd för döden. Det var jag förr. Nu är jag mest rädd för hur barnen skulle klara sig utan mig. För tro mig. Jag har fått klara mig utan min mamma och det önskar jag inte mina barn. Däremot verkar döden skön. I alla fall i mina drömmar!

 

Tolkning av att drömma om att dö:

Om jag drömmer om min egen död väntar en förbättring. Men eftersom jag drömde det två gånger måste det vara värsta grejjen på gång!

2 thoughts on “Jag dog, två gånger

  1. HUA – men jag har oxå lärt mig att negativa drömmar ofta har en positiv betydelse.

    Lössdrömmen var väl sådär 😉

    //M

Kommentera

