Tur och retur till Sigtuna …

En hel del bilåkande idag med. I morse efter att jag bakat choklad- och hasselnötskakor hämtade jag upp S. Vi åkte till Sigtuna där vi mötte upp Erik som dök upp med båten precis när vi parkerat.

S hoppade på båten och jag hann få en liten puss av min man. Sedan seglade de iväg i solen …

20090515383

Sigtuna är så vackert och jag hade gärna stannat där lääänge. Men tyvärr kallade livet. Passade dock på att fota ett par bilder.

2009051538520090515384

Det lilla barnet i familjen har idag passerat gränsen för vad det absolut sämsta uppförandet är. Inget fredagsmys (ostbågar) till henne! Att skrika att jag är en bajskorv, en dum mamma och slå mig riktigt hårt med knytnävarna upprepade gånger i affären är inte okej. Så det så!

5 thoughts on “Tur och retur till Sigtuna …

  1. Ojoj… dumma mamma, det känns igen.
    Men i förrgår var det nog min 3-åring som tog världsrekord i skrikande under hela turen genom Konsum… fy bövelen va jobbigt det är när alla kunder tittar på en som om man skulle misshandla ungen. Och envisare unge får man leta efter. 😉
    /Nadja

  2. Härliga bilder! Din mobilkamera tar betydligt bättre bilder än min, vill jag lova…:)
    Sigtuna res urmysigt ut, blir helt klart en utflykt dit i sommar!

    Kram!

  3. vet du. Det är jättebra med konsekvenser!! helt rätt (om jag nu får uttala mig. 😉 )

    Det_är_ inte ok att göra så. (fast de flesta barn verkar tro att de iaf måste testa om det är det en eller två gånger..)

    kram!!

  4. Elias blev av med fredagsmysprivilegiumet (oj vilket långt ord) redan imorse när han snodde en kexchoklad utan att någon såg sedan satte sig under bordet och åt den, INNAN frukosten.

    Oliver blev av med det när han åkte rutchkana i badkaret trots att jag sagt att det är förbjudet!

    Lukas fredagsmös på kalas hos en klasskompis.

    Albin klarade sig fint utan han med, han tänker inte riktigt på vad det är för dag. 😉

    Kramar

  5. Så där beter sig Pontus också…Här om dagen kallade han mig ”din dumma djävulsunge”…
    (tydligen hade tonåringar skrikit åt barnen på dagis att de var djävulsungar och det snappade Pontus så tacksamt upp…)
    Oftast när mina tar till knytnävarna räcker det med att jag spänner i med den onda mamma blicken och säger med iskyla att DU SLÅR INTE MIG, det brukar räcka för att de ska bli ledsna och springa till sina rum istället… Hmm… Fast sedan blir vi sams och kramas kan tillägas 😉

    Hoppas ni blev sams senare! *kram*

Kommentera

