Fiskleverans!

Jag vet att om jag inte köper fisk från Fiskbilen så blir det sällan sådan middag hemma hos oss. Så igår kväll slog jag till på ett ”Grillmix” paket och ett kilo Pilgrimsmusslor ifrån dem. När vi nu har frysen full blir det fiskmiddag  ungefär tre gånger i veckan och både vi vuxna och barnen älskar det!

9bPilgrimsmusslor har vi aldrig provat förut och det skall bli spännande. Ser ju Gordon Ramsey som vecka efter vecka drillar sina elever i hur man skall göra så nu kan jag väl ändå inte misslyckas?

 

 

 

grillmix1b

 

 

I grillmixen ingår:

2,5 kg laxfilé; 2,5 kg marulksfilé; 2,5 kg hälleflundrakotlett; 1 fp (1 x 10 st) scampispett

 

Text från Fiskbilens hemsida:

”Färskfrysning

Att fisken färskfryses innebär att rensning, filettering och infrysning sker på båten i direkt anslutning till fångstillfället. Detta ger en högre och jämnare kvalitet eftersom fisken aldrig transporteras oinfryst. Så kallad ”färsk” fisk kan ofta ha transporterats åtskilliga dagar innan den når konsumenten. Tack vare modern djupfrysningsteknik skadas heller inte fiskköttet av infrysningen.

Vi hämtar nästan uteslutande vår fisk från Norge och Nordostatlanten (FAO-område 27). Undantagen är svärdfisk och tonfisk från Stilla havet (FAO-område 61, 67, 71, 77, 81 och 87) samt scampi och scampispett från Asien.”

Categories:Mat

2 thoughts on “Fiskleverans!

  1. Mmmm pilgrimsmusslor…
    Glömmer aldrig middagen med pilgrimsmusslor i konjakssås i Frankrike, det är bland det godaste jag ätit i hela mitt liv!

Kommentera

