Rutten dag …

nalleDen här dagen började inte bra. Inget speciellt hände men ändå känner jag att gråtklumpen sitter i halsen och bara vill ut. Försöker KBT-tänka och fundera på vad det är som gör mig så här. Hittar inget.

Jag är ju sådan här och vet att jag måste leva med det livet ut. Ingen munter diagnos men jag gör mitt bästa för att stävja perioderna som osvikligt dyker upp.

Egentligen vill jag bara krypa ned i sängen och sova bort dagen, men av erfarenhet vet jag att det inte hjälper så jag tar bilen och kör bort härifrån. Långt bort och distraherar tankarna med annat. Kanske det hjälper? Dock kan jag inte låta bli att tänka att om jag hinner tillbaka till den och den tiden så hinner jag sova bort lite tid i alla fall …

7 thoughts on “Rutten dag …

Kommentera

