Kyrkobesök

Idag var det konfirmation i Värmdö Kyrka. När alla konfirmanderna gick in fick jag tårar i ögonen. Jag är inte troende, i alla fall inte på det traditionella sättet med Gud och hans vänner. Men det finns något i kyrkan jag går igång på.

reiki symbolenOch gick igång gjorde jag! Nästan direkt kände jag hur reikienergin började flöda i mina händer och för att inte slösa bort det gav jag diskret Myra under nästan hela tiden. Nu inser jag att det var lite för länge för hon blev helt sänkt och ligger nu och sover på soffan.

Stora P fick ett armband i stål som såg ut som en kätting. Jag gick på ren intuitiv känsla när jag valde det och som det verkade tyckte han om det. Hade först ångest över vad vi skulle köpa, men när jag såg DET DÄR, kändes det bara rätt.

Efteråt bjöds vi på god lunch (med hembakt baguette som smakade himelskt!) och fika med massor av goda kakor och tårtor.

2 thoughts on “Kyrkobesök

Kommentera

