Hemgjord pizza

Igår gjorde jag hemgjord pizza. Den blev så grymt god att jag måste nästan skryta och säga att det var en av de godaste jag någonsin ätit …

Innehållet var: Tomatsås, tomater, rödlök, finhackad färsk grön chilipeppar, färsk vitlök, fetasost, bacon (som jag normalt inte vill ha på pizza men i brist på annat så …), färska ekologiska skogschampinjoner, riven ost, oregano, timjan och basilika.

Att vi nu dessutom har den nya spisen med pizza/ paj -funktion (som gör att det blir knaprig botten och jag slipper förgrädda), gör det hela ännu ljuvligare.

20090424317

 

Bilden gör inte pizzan rättvisa … mobilkameran är i farten som vanligt …

7 thoughts on “Hemgjord pizza

  1. Nina:

    Blir inte dina pajer och pizzabottnar torrare och krispigare? Mina blir det i alla fall. Vi har även specialplåtar med hål i som gör att varmluften verkligen kommer in underifrån.

  2. Jag har också en ugn med paj/pizza funktion men inte blir det nån skillnad på mina pajer och pizzor. ..eller?

  3. Syrran har också ugn med sådan funktion, det blir verkligen en annan smak på pizzan…den blir så där knaprig som man vill ha den.

Kommentera

