Vad trodde jag?

Sista december var vi i Köpenhamn. En p-bot la sordin på stämningen. Men positiv som jag är var jag övertygad om att de inte tänkte jaga oss ända till Sverige för att få in sina stålar.

Häromdagen visade jag Erik boten och sa att vi nog sluppit betala.

Tji fick jag. Idag damp det ned en räkning via ett svenskt bolag med 178 kronor i pålägg. Surt. 778 kr skall betalas. Ursäkta mig men JÄVLA SKIT! Vi hade faktiskt inte ens parkerat fel utan bara missat skylten om p-skiva. Kan de inte ha liiite förståelse för att vi inte fattar ett ord danska *ljug, ljug, ljug* och jag har inte heller en dansk svärfar och danskt efternamn *ljug, ljug, ljug*.

 

Summa sumarum:

Dyr resa och i slutändan förbaskat dyr sprit!

3 thoughts on “Vad trodde jag?

  1. Nina:

    Jag trodde positiva tankar skulle trolla bort den. Det fungerade inte. Förmodligen var inte trolleri enligt livets plan utan jag skulle väl lära mig något av detta (dock: VAD?).

  2. Så mycket för min magkänsla…har bestämt för mig att jag sa att jag trodde att du kunde tänka bort den där boten…å jag trodde ju verkligen det…fast vad trodde du?

Kommentera

