Stenar för Chakrahealing

Oj, det har visst hamnat ett nytt gäng stenar i mitt förråd. Små stenar dock som får plats i små fina velourpåsar.

Baschakrat:

korallSten: Korall

Korallen bär med sig kraften från havet, överlevnadskraft och lust. Den läker emotionella sår från obesvarad och förnekad kärlek och den hjälper oss också med det sexuella och emotionella problemen i relationer då den förbinder det känslomässiga med det kroppsliga.

Sexchakrat/ bukchakrat:

karneolSten: Karnelol

Karneol skyddar mot avundsjuka, rädsla och hat, den hjälper oss att släppa sorg och ledsamheter. Den hjälper oss att se sambandet mellan känslomässiga tillstånd och vårt inre jag. Budskapet den bär är att eftersom du är kärlek finns det inget annat att göra för dig än att dela med dig av den kärleken.

Solarplexus chakra:

gul-kalcit1Sten: Gul Kalcit

Kalcit symboliserar kontakten med det högre jaget. Ditt hjärtas röst som alltid är i kontakt med helheten och sanningen. Kalciten stimulerar det gudomliga inom varje områdeoch aspekt av vårt varande på jorden. Kalciten är världslärare i uppmärksamhet och i uppskattning av naturens outsinliga kreativa kraft.

Hjärtchakrat:

rosenkvartsSten: Rosenkvarts

Rosenkvarts initierar kärleken till oss själva. Den ger lugn och känslomässig förtröstan. Rosenkvartsen stimulerar kontakten med vårt inre barn, stödjer oskuldsfullhet, sårbarhet och tillit. Den förbinder den andliga dimensionen med kärleken och ger oss kärlek utan villkor och krav.

aventurinSten: Aventurin

Aventurin är lugnande och balanserande vid emotionell upprördhet. Den kan hjälpa oss att slappna av och uppleva vårt liv genom ett öppnare och fridfullare sinne. Den är en typisk healingsten och kan ta fram minnen och gammal smärta. Detta för att vi ska kunna transformera dem i kärlek, förlåta och utvecklas genom våra erfarenheter till medvetna och närvarande människor.

Halschakrat:

akvamarinSten: Akvamarin

Akvamarin ger renhet, klarhet och mod i vår kommunikation – med omvärlden såväl som med oss själva. Den hjälper oss att flöda över och bjuda omgivning friskt vatten – låt dina känskor springa fram inom dig som en källa av insikt och ärlighet, låt dig själv komma till tals. Uttryck det inre hav som böljar inom dig av lekfullhet, poesi och kreativitet.

Pannchakrat/ tredje ögat:

lapis-lazuliSten: Lapis Lazuli

Det sägs att Lapis Lazuli har existerat sedan tidernas begynnelse, att den hjälper oss att finna esoterisk och mysitisk kunskap och att den också förstärker vår visdom så att vi kan förstå denna kunskap. Lapis Lazuli stärker inre seende, meditation och en djup förståelse av människan.

Kronchakrat:

ametistSten: Ametist

Ametisten är djupt lugnande för tankar och känslor. Den sägs fungera mot huvudvärk och vid sömnproblem och bärs som en skyddande amulett mot negativitet och stress. Ametisten är en sten med starka och renande vibrationer och kan användas vid meditiation och healing. Den stärker vår intuition och andliga närvaro.

 

All text och bilderna är lånade från Kristallrummets hemsida där de har internetshop men två butiker finns även i Stockholm, en på Västerlånggatan och en på Hökens Gata. En underbar affär!

7 thoughts on “Stenar för Chakrahealing

  1. Å jag som INTE INTE INTE tror på kristaller fick hem en Granat idag…. den skulle bara med…. den valde mig…????? Den fulaste av dem alla… jag ville, OM jag nu skulle ha en sten, att den skulle vara VACKER… gärna rosa eller gul.. Men nej. En granat blev det. Och inte vilken som i skålen heller. Det var bara en som dög…

    Och den gav mig pirrningar i hela händerna och en känsla i svalget jag inte kan förklara…

    … så jag fick erkänna mig besegrad och köpa mitt livs första kristall!!!

  2. Kollade lite på nätet om drömmar..en sida sa som du..Förändringar, en sa att det var sexuellt betingat man längtade efter samlag….haha

  3. Sååå intressant men hur funkar det..hur gör man??

    AHA jag ska alltså ha förändringar i mitt liv..spännande kan jag behöva.
    Men det är läskigt att drömma att man tappar tänderna..usch i drömmen satt jag och kände tänderna och flera var lösa en kunde jag dra ut med hela roten..RYS!!

    Ha en bra dag..kram

  4. Malin:

    Vi får ses snart så jag kan prova dem på dig!

    Alex:

    Jag skrev till dig att du gärna får kristallheala mig idag … behöver det … om det finns tid?

  5. Jag provade mina stenar igår, det fungerade väldigt bra. Det blev dock på mig själv, S skall få prova senare idag.
    Ametisten jag köpte behövde jag verkligen, den kändes klockren!

    Kram och tack för igår!

Kommentera

