Abers kadaver!

Igår skulle jag vara den superduktiga mamman och hämta ut gratis inträde och åkband till barnen på Grönan (sponsrat av McDonald’s som jag egentligen avskyr, men konstigt nog hamnar på ibland ändå, men igår gillade jag dem lite …).

Tar hela barnaskaran och åker iväg och hämtar mannen på jobbet (fick en trevlig pratstund med ljudläggaren T och ekonomitjejen T innan Erik behagade dyka upp). Solen sken och värmen var underbar. Glada barn i bilen som förväntansfullt såg fram emot att få biljetter.

Väl vid biljettkassan får vi veta att alla gratisbiljetter är slut. 5000 st har gått åt på 24 h. Hur är det möjligt? Hittar jag möjligtvis några på Blocket sedan?

Barnen gråter hjärtskärande och mammahjärtat blir till en klump.

Som plåster på såren åker vi till … McDonald’s! Hade en kupong, så om jag köpte en Big Mac-Meny så fick jag en extra Big Mac. Inte för att jag var extra hungrig utan för att jag ville suga ut de små jävlarna lite som lurat mig på tre biljetter. Jag åt den inte. Däremot Saga. Efter att ha glufsat i sig sitt Happy Meal.

Hon satt på toaletten lääänge när vi kom hem. Konstigt?

3 thoughts on “Abers kadaver!

  1. Ninni och Mamma P:

    Jag har fått höra att det tydligen inte gick helt rätt till när folk fick köpa biljetter … Sådana som inte var medlemmar fick köpa ändå! Surt!
    FIck igår dock erbjudanden från ICA kort om billigare åkband så vi får se om vi hoppar på det istället. Det blir rätt dyrt för en familj på fem!

Kommentera

