Avringad

När jag bakade i förrgår hände det något väldigt tråkigt. Någonstans i de goda bullarna och frallorna ligger pärlan till min vigselring … Upptäckte det först på kvällen.

Eftersom det var klarmrar på den kunde jag inte ha den kvar på fingret. Men, jag har lite fetare fingrar än när jag gifte mig och har inte kunnat ta av mig den sedan år tillbaka.  Buhu. Så när Erik kom hem fick han ta stora avbitartången och knipsa av den.

Det känns tomt och ledsamt. Har ju varit min kompis i 13 år!

Btw … Får inte glömma att säga till syrran och hennes familj att tugga försiktigt i godsakerna. Annars kanske någons tand ramla ut …

 

Frågade mannen idag om han kommer med ett litet överraskningsägg till mig i helgen … pyttelitet öppningsbart med en dajmond i …

6 thoughts on “Avringad

  1. Nää fasen va trist…att förlora sin vigselring måste vara jättehemskt.

    Nååå kom det ett litet litet ägg med suprise??

    Kramen

  2. Själv blev jag av med både förlovnings- och vigselring för 1,5 år sen – helt plötsligt var de bara borta. Har vänt upp och ner på lägenheten urtiåtta gånger, men inte hittat dem. Hoppas på att greja nya till hösten när vi firar 10-årig bröllopsdag…

    Tro mig, jag vet hur det känns. Tomt. Som attan.

Kommentera

