Den perfekta mamman

shj1… not.

 

 

I morse lämnade jag Myra som vanligt på dagis. När jag kommer dit står en fröken, som inte är hennes och viftar med en reflexväst. Hon ropar att alla just gått. Var då tänker jag …

Hoppsan. Mamman hade visst glömt bort att hela gruppen skulle på påskspel i kyrkans lokaler idag. Blev till att rusa in på dagis. Proppa ned den lilla stackaren i de täckbrallor jag bar på armen. På med vantar och väst. Slängde sedan oss in i bilen och körde, inte ett dugg lagligt *dumma dumma mig* (men vad gör jag inte för min prinsessa?), till busshållplatsen för att hinna med gruppen innan de klev på bussen.

Tvärnitade framför fröknarna och sladdade lite i gruset. Slet ut barnet och vinkade hej då.

Bravo Pyret! Du lyckades i alla fall att inte göra din dotter besviken!

3 thoughts on “Den perfekta mamman

Kommentera

