Fire Fighters

Idag har jag upplevt en av Värmdö Brandkårs positiva sidor. Eller snarare fem … Mitt i min simträning tornar de upp sig. Höll nästan på att drunkna då jag gapade så mycket att jag drog ned en kallsup. Framför mig står då alltså fem stycken mörka, välbyggda, tatuerade brandmän i för tighta badbyxor.

Jag hade under resten av min träning en hel del att tänka på och tiden gick fort. För fort, för killarna var inte klara. Att stiga upp ur vattnet var inte lika häftigt som att ligga och plaska runt med smutsigt hår och smygkika. Sakta masade jag mig upp ur bassängen för att inte svallvågorna skulle bli för häftiga och lufsade sedan det fortaste jag kunde fram till mina handdukar (tur att jag hade två!!!).

Nåja, jag intalade mig att de var homo allihopa och inte intresserade sig det minsta för mig  (som om de skulle varit de annars …).

5 thoughts on “Fire Fighters

Kommentera

