Kakel spektakel

Jag får ofta kraftiga infall. De är så starka att jag måste göra något åt dem på en gång. Denna gång tog det en hel dag innan mitt senaste projekt startade. Att kakla hela köket. Jo, jo. Det ser ju så enkelt ut när de gör det på tv så jag trodde att allt skulle varit klart. På en dag.

Men, glömmer jag att köpa typ hälften av sakerna, två gånger, går det åt tid att införskaffa dem på närmaste byggmarknad. Att det dessutom skulle vara så förbaskat svårt att få kaklet rakt och snyggt hade jag ingen aning om. Så nu är i alla fall väggen över diskbänken nästan klar och väggarna runtom väntar.

20090301153

Mitt ruskiga kök efter rivning av skåp och gammalt kakel. Termosarna är dock laddade med varm choklad för jag skickade ut barnen på picknick i parken så vi skulle få liiite lugn och ro (de kom hem efter 20 minuter).

200903011551

Barnen fick varsin låda med detta innehåll.

7 thoughts on “Kakel spektakel

  1. Haha du är för cool..
    Jag har fullt sjå att få till att vika tvätt lixom 😉

    & ja, jag skulle bli superduperglad om du har tid/lust och sådant man behöver för att få för sig att fixa söt-gubbarna..

    Varm kram J

  2. och jag tycker du är jätteduktigt. inte att jag skulle ge mig på det där projektet. Och vilken godislåda!!! åh om våra fått en sån.
    kram!

Kommentera

