Amigurumis

Tant Pyret har en ny liten hobby. Hon virkar gubbar … Det får henne att bli lite mer avslappnad och slippa tänka på skitsaker. Här kommer bilder av de virkade alstren:

2009022208820090222089

Det är en japansk ”uppfinning” och kallas Amigurumis!

Barnen älskar dem. Kanske för att de är besjälade? Den gröna är Ottos och kallas Timmy. Den röda heter Rosa och den sista gjorde jag till Tindra och har inget namn vad jag vet. För tillfället virkar jag till kusinerna Hanna och Hampus och fler lär det bli!

20 thoughts on “Amigurumis

  1. Ohh va söta!!

    Har du en bråkig femåring mysko dom som brukar vara såå lugna värre med sexåringen tycker jag..vi har några såna på jobbet.

    Ha en skön helg..kramen

    • För att få en bild måste man ha WordPresskonto eller fippla till det på något sätt. Vet inte hur men jag vet att flera av mina läsare har gjort det själva.

  2. Åh sådana hade jag gärna gett till mina barn..
    Säljer du oxå?

    *ler sött och kramas rart* 🙂

    tack för idag förresten.. ni är bäst 😉

  3. hej,

    jag har börjat blogga igen. Det var vääääldigt längesen vi hördes. Dags att ses snart? Kolla gärna in hos mig om du vill enheltvanligdag.wordpress.com.

    Puss och kram
    Kusin P

  4. Terapiarbete ja.. måste börja pyssla jag med för att föra över grubblerierna någon annanstans bums. Men virka kan inte. Ursöta små amigurumis iaf! 🙂

  5. Vilka söta! Jag minns en omåttligt populär dagisfrökenvikarie vi hade när jag var liten som virkade små söta nallar. ALLA ville ha och jag minns det väldigt starkt än så jag kan tänka mig att det här faller i samma populäritetsklass! Skoj!

Kommentera

