Mellan storlekar

guldbagge2

På måndag skall jag på Guldbaggen. Klädsel: Gala. Tack så mycket. Min vackre man har en underbar 50-tals smoking i det klassiska snittet som passar honom perfekt.

Men så jag då, hans medbjudna sällskap. Om jag uttrycker mig på ett vackert och poetiskt sätt så är jag ”mellan storlekar” men skall jag vara helt ärlig så är jag helt enkelt för fet! Idag har jag provat klänningar i följande affärer: Lindex, MQ, Zara, Åhléns, Indiska, Marc 0’Polo, HM, KappAhl (som jag dessutom avskyr), Gina Tricot och en märkesaffär som hade mitt absoluta favoritplagg från Odd Molly, till halva priset (men i fel storlek då, värst är min jättebyst), inte gala men jag hade tänkt smyga in i den ändå… Var även inne på små obskyra affärer vars namn jag redan glömt.

Hittade jag något? Svaret är ett tjutande NEJ! Mitt sista hopp står till Beyond Retro och dit får jag åka i morgon. Måste även slänga ut en fråga. Varför är alla klänningar slinkiga, oformliga eller ser billiga ut? Eller är det bara på mig…

So long! Nu skall jag spikmattevila. Sov inget inatt. Fullmåne ni vet.

 

Bild från Bloggywood

6 thoughts on “Mellan storlekar

  1. För det första så bara måste jag köpa en sån där spikmatta, har läst massor om dom nu!

    Stackars dig får du inte tag på nån klänning, varför inte köpa en snygg kjol och en härlig tunika över…finns ju massor med ljuvliga som klarar både byst och mage tycker jag!

    Låter spännande att få gå på Guldbaggegala…då får jag kolla och se om jag ser dig….ha det jättekul, kramen

  2. Usch för klänningar säger jag. Min kropp är oformlig för alla storlekar. Det är jättesvårt och jag kan nog nog ha ännu större problem än du eftersom min höjd över havet är väldigt låg. Hoppas du hittar något du kan trivas i och att du får rasande skoj utan att behöva bekymra dig för kläderna!

  3. Guldbaggegalan, cooool…. Men det är så frustrerande bökigt at inte hitta kläder. Jag har också svårt att hitta saker som sitter bra, jag vet inte om jag är direkt mellan storlekarna, snarare utanför. Det finns liksom inte kläder som är gjorda för pygmeben med spionrumpa, lång, svajjig överkropp med ett par handtag på sidan som avslutas med en lång hals med ett äggformat huvud på…. Nåja, du kan inte hitta något att ”piffa” till? Jag köpte en söt klänning till nyår som var för bred men löste det hela med att snöra ihop ”bredheten” med ett brett, svart sidenband i midjan. Fast å andra sidan var det till en 30 års fest, inte guldbagge-galan, lite på olika planeter. Till sistnämnda kommer man kanske inte homemade… hmmm? Hoppas du hittar något i din sista-utvägs-butik idag! Och spikmattan verkar läcker. Är det verkligen ”på riktigt” som den hjälper? sa den skeptiska….

  4. Jag vet, klänningar är JÄTTEsvårt. Alltid fel tyg eller fel modell eller slinkiga som sagt.

    Men din fina klänning du hade på bröllopet i somras då, kan inte den användas? Kanske finns det nån rävboa att låna till 😉
    //M

Kommentera

