Recension: Shakti Spikmatta

I julklapp fick jag min så hett efterlängtade spikmatta som jag skrivit om förr. Med en tacksam push från Malin köpte Erik den till mig!

Mattan består av 6000 plastpiggar i runda cirklar. De pressar på akupressurpunkter och nerver utmed ryggraden. Efter två veckors användning varje dag (föurtom två ynka dagar) kan jag med all säkerhet säga att jag fått ett annat lugn i kroppen. Mattan har löst upp spänningar, botat huvudvärk och lugnat ned mig inför psykiskt pressade möten. Jag är övertygad om att jag och Shaktimattan är bästa vänner för en lång tid framöver! Rekommenderas starkt!

spikmatta1

Min matta är orange. Den oranga färgen är glädjens färg och står för lust, kreativitet och andlig medvetenhet. Finns även i grönt och den gröna färgen ger lugn, harmoni och själslig balans. Mattan finns att läsa om på Shakti – Den indiska spikmattan.

20081225013

Min rygg efter första försöket…

2 thoughts on “Recension: Shakti Spikmatta

Kommentera

