Julen…

Det visar sig att min pappa kommer till oss. Han tänker fira jul här. Jag pratade om det med honom redan i somras och som det ser ut nu (om han är frisk) så kommer han faktiskt hit! Omvälvande och annorlunda, men det känns bra. Jag har ju tidigare varit väldigt fundersam över det men nu känns det bra, det är på mina/våra villkor.

Jag förväntar mig ingenting. Vill inte tro eller hoppas för mycket. Vår relation är som den är och jag tror inte att han på något magiskt sätt kommer bry sig om mig mer. Men för barnens skull, som verkligen pratar om honom och vill lära känna honom så tar jag tag i en bit av mitt liv som spelar en stor roll i det stora hela. Det finns faktiskt alltid plats och tid för helande. Jag är där nu.

Kommentera

