… Och vinnaren är …

Anne-Marie C! Stort grattis! Tavlan kommer med posten!

julbak

 

Hennes fina julklapp och historia vann Mias underbara tavla. Tack alla som varit med och tävlat! Det har verkligen varit kul att läsa era små historier och valet var svårt. Men misströsta inte. Vi har tyckt att det var så kul att göra detta så framöver kommer det komma fler chanser. Håll ögonen öppna!

 

 

Det vinnande bidraget löd såhär:

”Min bästa julklapp fick jag år 1955 då jag var nästan 7. Min bästa vän!

 Jultomten (grannen) hade gjort ett bra jobb. I familjens sköte satt jag och beundrade mina klappar, ritblock, pennor och en dagbok där jag kunde träna mina nyförvärvade skrivkonster. Jag längtade efter att börja skriva i den. Min pappa kom då in med ett stort paket, vitt med röda sidenband. Konstigt, julklappsutdelningen var ju över. Konstigt nog hade paketet fula svarta hål som missprydde det fina vita pappret.

Paketet var till mig. Det såg tyngre ut än vad det var. Alla tittade uppmärksamt och förväntansfullt på mig för att inte missa mitt ansiktsuttryck när jag förstod vad det innehöll. Så var mitt första möte med Gnidde, den gråspräckliga bondkatt med vitt band om halsen som skulle bli min bästa vän i 13 år framöver.

Vi växte upp tillsammans, Gnidde och jag. Den 3 september 1967 infördes högertrafiken. En gång sa statsministern Olof Palme till mig att det var ett av de mest lyckade projekt som genomförts i Sverige. Inte ett enda dödsfall. Fel, sa jag, det fanns ett. Gnidde grejade inte att bilarna på landsvägen kom från fel håll.”

2 thoughts on “… Och vinnaren är …

  1. GRATTIS till Anne-Marie….men synd om mig som inte vann, men min historia var ju inte vidare värst!

    Hur gick det med dottern..lungnade hon ner sig??

    Kram kram

Kommentera

