Jultraditioner

Jultraditionerna har smugit sig in i min barnaskara utan att jag märkt det. Vi håller hårt på när vissa datum är och vad som då ställs fram men inte var varje sak skall vara, det varierar varje år och efter mitt humör. Igår fick jag flera kommentarer om var saker och ting alltid har stått och borde vara. Jag inser nu att det jag velat åstakomma med julen har satt sig.

De känner sig trygga med traditioner.

 anglar

Barnens kommentarer till den färdiga pyntningen:

O: Kan vi inte ha så här fint jämt?

S: Coooooolt

M: Vaaaaow, vad jättejättevackert

Men förresten. Jag undrar vad som hände med snön? All denna snöskottning förgäves, för vem märker nu när vi ansträngt oss (läs: Erik)? Trädgården ser ut som om Beelzebub har slagit sig till ro här igen. Så därför undrar jag: Kära vänner som bor i lägenheter, känner ni inte för att ta en tur till ön och vara ute i den friska luften och plocka gamla leksaker, skräp, stolar, vaxdukar och dynor? Ni kan få nybakta lussekatter och julchoklad som tack…

3 thoughts on “Jultraditioner

  1. Ha ha! Vi kan byta… Jag städar er trädgård om ni röjer i mitt förråd. 😉

    Jag lovar det är massor av plats där… *not*

Kommentera

