Recension: RAW

marten_andersson_200x297Igår var jag ute på lokal med två väninnor. Inte ofta jag sätter foten utanför dörren! En riktigt lyckad kväll! Vi hade biljetter till RAW som är en ocensurerad Stand Up föreställning med hysteriskt roliga underhållare. Showen var på Blue Moon Bar på Birger Jarlsgatan (där jag kände mig hemma då jag var där jääämt i 18-årsåldern, fast då hette det dock DIO) och ståupparna var: Mårten Andersson (dock i egenskap av typ konfrenciär), Peter Wahlbeck, en kvinna jag inte minns namnet på, Petra Mede, Soran Ismail, Laurie Elliott (från Kanada) och sist och allra roligast, Johan Glans. Jag skrattade mest åt Johan. Han var så rolig att jag stundvis trodde jag skulle bryta ihop. När jag har sett Johan på tv har jag inte varit så imponerad. Har tyckt att han är lite mesig och tafatt. Det tycker jag INTE längre! Live var han helt gudomlig och jag är ett nytt fan.

Skämten var råa, elaka, rasistiska, de skämtade om allt förbjudet, det är därför klubben heter just RAW. Under kvällen var det även tv-inspelning och det skall visas på kanal 5 i januari. Jag har önskat länge att få skratta hysteriskt och den drömmen blev sann!!! Visst fanns det många skämt som gick över gränsen, men det är ju det som är kul.

Jag kom hem klockan ett på natten. Ganska hyfsad tid. Vid kvart i sju gick jag upp för att gå på toa. Väl uppe i sovrummet igen är min man vaken och säger hej, lite väl bitskt känner jag. ”Kom du hem nu?” frågar han. Öh… jag kom hem ett (han sov som en bebis då), ”Kan du inte ha gjort, din sida av sängen är ju kall!”. Ha ha ha ha ha… Ja, den var faktiskt kall, OCH fuktig, därför att jag drömt så läbbiga drömmar och svettats så himla mycket att jag var tvungen att gå upp. Under den tiden måste det fuktiga ha kallnat på sig ordentligt…

 

Jag tror han blev lättad när han insåg att jag var spiknykter och väldigt sovig i håret…

One thought on “Recension: RAW

Kommentera

