Ny butik

vi har fått en ny Vi-butik ute hos oss. Eller rättare sagt Sabis. Idag var jag där för första gången och blev så glatt överraskad av den vackra butiken, den goda maten, de manuella diskarna (det saknar jag verkligen!).

Om det är billigt?

Nej, det tror jag inte, men vill jag ha fräscha grönsaker och frukt, färskt kött och fisk, då kommer jag defenitivt att handla där.

 

Historia från affären idag:

Jag gick och strosade med vilda Myra bland hyllorna och de manuella diskarna uppenbarade sig (det kändes verkligen så, änglarna sjöng). Sakta sakta släpade jag mig förbi allt bröd, korvar, skinka, prociotto, köttbitar, fisk… Bestämde mig för att slå till på lite färska räkor till ikväll. 7,90 hg för färskingar låter som en bra affär. Säger till killen i disken att jag vill ha 500 g. Han fyller på, ser lite för glad ut tycker jag och när han väger räkorna ropar han till mig 498! Förvirrad som jag är utbrister jag, ”det är inte möjligt” känner att jag vill backa ur mitt köp. Räkor för 500 kronor är nog inte poppis på bankkontot. Blixtsnabbt går det 1 miljon tankar genom huvudet. ”Hur kan 7,90 hg bli 498 kr för 500 g?”. Säger till killen att han inte kan mena allvar. Han tittar konstigt på mig och jag känner mig fattig, som en sådan där som blir glad över en gratisklubba på pizzerian. ”Gram” säger han sedan, ”det väger 498 gram”. Då skrattar jag faktiskt. Och känner mig lättad över att jag slapp be honom hälla tillbaka allt i tråget igen. 39,03 kr gick kalaset på. Det kan jag verkligen betala!

4 thoughts on “Ny butik

  1. hahaha. en bektants make handlade tonfiskkotletter i fiskbilen. Han fick en chock när han skulle betala… och då stämde det..

  2. Haha, vilket enhetsmissförstånd. 🙂 Fast här hemma åt vi räkor och det handlades visst räkor för över 300:- (fast då finns det kvar i frysen till en annan gång också). Kram!

Kommentera

