Det ringer tjejer hem till oss …

Jag blir så störd! Det ringer försäljare (trots att vi är med i Nix sedan 2½ år tillbaka) och frågar nonchalant efter Erik. Varje gång så har han inte varit hemma för konstigt nog så ringer de vid 16-tiden på eftermiddagen. Någon enstaka gång presenterar de sig med förnamn och efternamn, men inte var de ringer ifrån! Tycker det är helt sjukt! Jag vet var jag har min man. Men tänk de som inte har det!

Jag har inte alltid varit så förlåtande och bekymmerslös. Innan jag träffade Erik bodde jag tillsammans med en notoriskt otrogen man. I det fallet agerade jag stalker (ja, jag vet att det är olagligt), hysterisk telefonterror brud, fickvittjare, bråkmakare (på krogen då han inte trodde att jag hajjade att hans ligg kom upp till oss och ville prata), svartsjuk, avlyssnare, Sherlock Holmsletande efter avvikande hårstrån i sängen (och ja, jag hittade sådana och det värsta… en bh i sängen!), taxikvittoläsare … ja, allt som ni kan tänka er att en försmådd flickvän kan komma på.

Idag är jag trygg och glad över att jag slipper de där vidriga känslorna över att min man är och ”hälsar” på hos någon annan.

Categories:Jag

3 thoughts on “Det ringer tjejer hem till oss …

  1. En sak som jag inte visste (som du säkert har koll på men ändå 😉 ) var att man måste förnya sitt medlemskap i Nix. Jag minns inte om det är en gång om året eller en gång vart annat år.

    Supertack för alla fina kläder! Molly botaniserar glatt bland tröjor och klänningar. =)

    /Kram

  2. Visst är det trist, det är mkt terror nu ett tag.

    Vi är oxå NIXade sen mååååånga år, men är man fd kund ex DN eller andra tidningar så FÅR de ju ringa! Däremot om du inte alls känner till företaget (jag tycker faktiskt att man kan fråga varifrån de ringer!!) kan man kort avbryta och säga – Vi är med i NIX-registret, tack o hej!
    //M

Kommentera

