Snow storm

Jag har längtat efter snö och jublar över den vita marken. I natt har det varit ordentlig snöstorm härute och det vita guldet ligger i stora drivor överallt. Plogen har inte hittat min gata (inte heller hela vårt område…), så med rädsla för att köra in i något olämpligt valde jag att inte skotta fram åbäket till bil och promenerade till dagis istället.

Myra jublade… i två minuter. Sedan blev det hårda vindar och snön piskade våra stackars ansikten. Jag har åtminstonne glasögon som fungerar som cyklop och kan titta ett par meter framåt. Men den lilla stackaren kisade och pulsade i snön med de små korta benen så mycket att hon fick håll.

På dagis fick jag hänga upp lite kläder i torkskåpet. Mössa och halsduk var genomsura. Tur att hon har en Reimaoverall som höll sig torr och fin.

När jag kom hem igen var jag inte gullig. Duschade i morse och hade blött hår när jag gick ut. Väl hemma igen så var håret bara en stor kocka av snö, glasögonen igenimmade, byxorna blöta från knäna och nedåt, tjocktröjan genomsur i halsen, mössan som egentligen är svart var en vit boll…

Nåja, nu står jag här och gör en blåbärssockerkaka till föräldrafikat på dagis i eftermiddag.

One thought on “Snow storm

Kommentera

