Surdeg

bulldegI söndags satte jag min allra allra första surdeg! Kände att jag som är så intresserad av vettig mat behöver lite mer varierat och bra bröd istället för det hemska köpebrödet (visste ni t ex att de butiksbakade fullkornschiabattan innehåller färgmedel för att se grövre och därmed ”nyttigare” ut för oss konsumenter?) och vid mina glimrande stunder även hembakt rågbröd.

I morgon skall jag baka ut en bit av den och jag ser verkligen fram emot att smaka på resultatet! Om det blir lyckat kommer väl receptet ut här…

Categories:Mat

One thought on “Surdeg

  1. det hoppas jag blev jättegott. och nej, det visste jag inte. dock vet jag att de tar till en massa knep för att få oss att handla

Kommentera

