Lördag

Underbart att vakna till snötäckt trädgård! Stora snöflingor singlade ned från himlavalvet och jag njöt i stora drag. Efter frukosten slängde tre glada barn på sig vintermunderingen och gick ut och åkte pulka i backen på baksidan (inte för att det var massor av snö direkt men vad gör det?).

Själv mår jag som en hund fortfarande och minsta lilla ansträngning gör mig svettig och orkeslös, men inte hindrar det mig från att sätta ihop några julgrupper och börja julpynta lite. Kan bara inte låta bli! Sitter ju stilla vid matbordet och att bara ligga raklång i sängen finns inte på kartan.

I vardagsrummet har barnen och pappan picknick med varm choklad och kex samtidigt som de spelar Cluedo. Jag sitter här och funderar ut en julgirland gjord av slocknade glödlampor. Återvinning babes!

 

Nåväl. Åter till Google och återförsäljare av pyssel jag behöver…

Kommentera

