Bus eller godis?

Okej, jag är inte mycket för att mina barn skall gå runt och tigga. Varken till Halloween eller påsk. I och för sig så lämnar barnen åtminstonne teckningar på påsken och gör en motprestation. Men att gå runt och hota med bus om de inte ger godis… det är inte riktigt vad jag tycker verkar kul.

Att dessutom skrämma upp stackars pensionärer som sitter med ljuset framför sin döda älskade denna helg gör det inte mer okej att gå.

Men i år har det hänt något i mig. Jag struntar i om människor inte gillar det. Barnen fick gå ut idag, dagen innan Alla helgons dag. Lyckligtvis har de bara stått med hundögon framför grannars dörr som vi känner. De har tjatat i veckor för att få göra detta och jag kände bara ”what the hell”! Vill barnen ha kul och få godis så varför inte? Alltid lär de sig något. Idag är de 10, 8 och 4½ år gamla och det är allra första gången de fått mitt tillstånd. Känns som en större seger för mitt jag!

 

1 Saga ”Skellett” delar upp kvällens vinst

2. Otto, den avklädde ”Riddaren”

3. Myra, en fluffig trött och död ”prinsessa”

3 thoughts on “Bus eller godis?

  1. Även om vi pratade om det på dagen hade det helt fallit ut min hjärna när jag var och handlade att jag borde köpa lite godis.
    Och sen när tonåringarna kom för till oss kom det inga småbarn utan dom var nog 13-14 så hade jag inget att erbjuda vilket resulterade i hästskit i brevlådan inte så trevligt.

Kommentera

