Krockat

Idag har vi röjt under vår carport och i huset. Bullade upp hela bilen (syns på fotot) med skrot och gamla uttjänade möbler, barncyklar och trehjulingar. På väg ut från vår uppfart hände det som inte får hända… Solen lös rakt in i bakrutan och en tjej på cykel med en hund kom samtidigt. Jag tittade noga i speglarna men såg dåligt bakåt, koncentrerade mig på de levande tingen och körde rakt bak in i bilen som stod parkerad på andra sidan gatan. Vi har rätt trångt om utrymme på vår gata och när någon ställer sig på sidan är det väääldigt trångt. Farten var 5 km/h men trots det så tryckte jag in sidan på förarens dörr och bakspegeln fick sig en törn. Vår bil fick en liten buckla på bakluckan och lite repor i lacken.

Att gå in till grannen och fråga vems bilen var, var ingen höjdare och grannfrun ropade glatt, ”och du som haft körkort så kort tid”. Lagom härligt.

Kvinnan som ägde bilen var lite rörelsehindrad och det gör mig mest ledsen. Hoppas verkligen inte att hon får vara utan bil alltför länge medan den fixas. Den kan fortfarande köras men att laga den kanske tar ett par dagar?

Mosad dörr på den andra bilen och vår lilla skada inringad på den svarta (tryck på bilden för att förstora).

 

Trots att det var en trist upplevelse vänder jag det till något positivt. Detta var första gången något allvarligare hände och jag hade ingen som helst aning om hur jag skulle gå tillväga, så det var bra att Erik var med och jag fick se hur jag fyller i alla papper och sånt.

På den här uppfarten skall det aldrig mer hända…

 

Jag har fortfarande 3 upp på Erik. Han erkände en skada idag som han hållt hemlig för mig i flera år! Vilken typ! Jag var bortrest och han lyckades fixa ena flygeln på bilen utan att jag märkte det. Måste vara första gånen i världshistorien som något blev ordnat så snabbt…

7 thoughts on “Krockat

  1. Oj oj…händer det nåt med ditt körkort nu??

    För man har väl på prov..eller hur funkar det??

    Stackars dig…men det löser sig nog ska du se…det var ju ingen människa som kom till skada.

    Många kramar från mig

  2. Lite läskigt är det, men som sagt – huvudsaken är att ingen kommer till skada. Jag har fått sladd och krockat in i räcket på Värmdövägen, som tur en isig söndagsmorgon innan folk gav sig ut på vägarna så jag var tämligen ensam. Själv skulle jag in till Universitetet och skriva en tenta. Jag fortsatte bara att köra vidare, fullt fokus på tentan och först när jag parkerat såg jag att lampan hade kräkts ut och hängde ur bilen. Jag blev helt skakig, men slapp nervositeten för tentan som gick jättebra…

  3. *tar dig i hand* gjorde samma sak härom helgen… dock inte en levande själ i närheten *rodnar* jag såg helt enkelt inte bilen jag backade på. fast jag fattar inte hur jag kunde missa en volvo v70 mitt på ljusa dan…

    Shit happens – tyvärr.

  4. Nej, vad tråkigt!!! 😦
    Det har hänt mig också, på en nästan tom parkering dessutom, men jag hade tur och råkade backa på bilen i en vinkel så att det inte blev några skador eller repor på någon av bilarna, de ”bumpade” bara till.
    Som Malin skrev, en olycka är lätt hänt och huvudsaken är att ingen blev skadad.

    *Stor kram*

  5. Kom på jag har också krokat med er bil fast med min egen. När jag körte rakt in i Erik på dagis också pga solen.
    Sånt som händer huvudsaken är att ingen blir skadad.

Kommentera

