Recension: Mamma Mia!

Igår blev jag medbjuden att titta på Mamma Mia! med Malin (sister in law) och hennes mamma. Vilken film! Jag blev glad i hela kroppen och jag skrattade mycket. Och alla låtar… Vilka minnen! Har väl mimat till alla i min flörtkulemick när jag var liten (som var illblå med paljetter på). Meryl Streep (så vill jag också se ut när jag är lika gammal som henne), Pierce Brosnan (åh vad han är manlig), Stellan Skarsgård (så skön) och Colin Firth (brittiskt charmtroll) är fantastiska på att sjunga och agera. Den här filmen måste flytta in som DVD hos mig när den kommer, helt klart (då kan jag trycka på paus när jag behöver gå på toa…)!

Att jag dessutom fick soundtracket av Malins mamma, som jobbar på skivbolag, gjorde inte saken sämre. Hela vägen från stan poppade jag på högsta volym och vrålade med i texterna tills jag blev alldeles hes.

Se den.

3 thoughts on “Recension: Mamma Mia!

  1. haha Underbart! Jag gick och såg det med Johanna faktiskt och efter det är hon HELT ABBA-frälst! (jag hade ABBA Gold hemma och den bokstavligen nöter hon ut nu!)

    Filmen är verkligen helt otroligt härlig!
    //M

  2. Jo men visst var den ett lyckorpiller ? 🙂 Dock måste jag säga att Pierce Brosnan sjöng hellre än bra men det var liksom chaaarmen 😉

Kommentera

