Lördagen den 27 september 2008

Idag vaknade jag på rätt sida. Efter samtalet med Gitte igår känner jag att jag kan hålla rätt kurs igen. Slog upp ögonen och gjorde min man glad.

Efter frukost tog vi oss ned till återvinningsstationen och gjorde förmodligen av oss med flera tusen bananflugor *rys*.  Lämnade av O, E och M vid affären och tog bilen in till söder där jag var hemma hos syrran en stund innan vi tog hennes bil till Djurgården och Gröna Lund. Stora S och kusinen Viola fick fria händer och hade en totalhärlig dag på Grönan där allt var betalt. Sus företag hade hyrt hela stället så alla åkattraktioner var gratis. S var nöjd över att slippa ha vuxna i sällskap och istället vara ensam med kusinen som tog hand om henne. Jag och Sus tog oss till en resturang och drack, jag tog läsk… för jag skulle köra hem. I fyra timmar satt vi och pratade om allt som syskon gör (vi är nära varandra och respekterar varandra för de vi är). Tänk att fyra år, som var så stort glapp när vi var i tonåren, inte betyder någonting idag! Vid sju på kvällen åkte vi hem, jag fick köra syrrans ascoola och moderna Golf (fast hon byter bil på onsdag till en sprillans) hem till henne på söder igen innan vi tog vår bil hem.

När jag och S kom hem kändes det så varmt och gott att kliva innanför dörren. Erik hade tänt levande ljus i hela huset, dukat fint och förberett middagen. Vilken högvinst! Jag blev så glad och lättad över att jag inte behövde ta ansvaret för att alla skulle få mat i magen. Ikväll grillade hela familjen kött på vår bordsgrill och barnen åt mer kött än de någonsin gjort när de fick tillaga sin mat själv! Mycket trevligt och jag tror faktiskt att jag skall ge mig på att slänga på grönsaker nästa gång. De tyckte det var kul att få göra sin egen mat.

Nu tittar killarna på ”Batman, The Dark Knight” medan jag skriver. Älskar Heath Leadger men jag orkar inte engagera mig…

One thought on “Lördagen den 27 september 2008

Kommentera

