Outrättat ärende

Fick en briljant idé igår. En garderob och två byråer skulle rädda mig genom att ge mig energi att städa upp och organisera huset. Jag får sådana där ljusa (läs dyra) tankar ibland och tror att livet automatiskt kommer att ändras.

Så… jag ringer Erik och säger att vi måste till IKEA, med kreditkortet han har i plånboken. Jag hör hur han suckar och tar sig för pannan men han är smart, han förstår att jag menar allvar (han har väl varit med förr). Erik går med på att jag och barnen hämtar upp honom i Filmhuset när han slutar. För att barnen skall hålla sig i schack tar jag listigt med mig Knorr Vie Kids och portionerar ut dem i lagom doser i bilen (dock spiller M organge saft på S plats och O tappar sin i golvet… konstigt, vi som har bestämt att mat och dryck inte skall få intas i bilen).

IKEA, here we come. Lämnade inte ens in barnen på Småland, kanske för att det var knökfullt och skylten ”vi har många barn här…” hängde utanför, eller så var det för att jag trodde att de skulle vara stumma? Det var de inte… Nåja. Tittade på mina objekt (inte barnen, möblerna). Utropade ”jaaaaa” och slingrade oss ned till lagret. Erik lyfte betongtunga byråer och sedan en garderob när jag utbrister, ”men, det där går ju inte in i vår bil…”. Suck… så är det såklart. Blev så trött så vi ställde bara vagnen med alla saker (för jag hade ju hunnit plocka på mig liiite till på vägen ned) mitt i en gång, och gick.

 

 

Utanför upplyste jag Erik om att vi faktiskt tjänat flera tusen så då kunde vi gå på Pizza Hut och fira. Min logik…

4 thoughts on “Outrättat ärende

  1. och vet du.. en gång när jag var inne och skulle handla en bokhylla bad jag om hjälp för att få in den i bilen. Killen som hjälpte mig berättade att det varit en liten dam som ville ha hjälp att få in en 2m billy-bokhylla i en superliten bil typ ford Ka… moahhahahahaha snacka va..

Kommentera

