Häcksax

Vi har inte haft någon häcksax, någonsin. Har alltid haft snälla vänner som lånat ut till oss. Men eftersom vi har bott här i fem år börjar det kännas snålt att inte ha en egen, eftersom vi uppenbarligen bor kvar och behöver en ett par gånger om året i alla fall.

Så jag och Erik drog glatt iväg till Biltema i söndags för att köpa en häcksax. Hade sett en där för 399 kronor och tänkte att det var billigt och bra för kassan tryter.

När jag kommer hem och kopplar in den är den trasig, så jag får kvickt åka tillbaka igen och byta till en ny (efter att ha stått i kö i 20 minuter!). Klipper halva häcken och så smäller den nya saxen till. Död. Erik åker tillbaka och får ännu en ny (en tredje maskin). Den höll sista svängen på häcken men är tveksam på hur länge denna kommer hålla. Så blir det när jag tror att jag är smart och skall köpa billigt. Senare på nätet såg jag att det fanns märkesklippare till samma pris.

Betyg: 1 av 5 möjliga. Rekommenderas inte.

Bild från Biltema. Endast häcksaxen i mitten köpte vi.

3 thoughts on “Häcksax

  1. Har biltema nåt bra???

    Usch och fy för dom eländiga flugorna…jag glömde lite efter en nektarin i slasken och vips fanns där typ trehundraåtta stycken..usch!

    kram

Kommentera

