Klipp klipp

Inspirerad av sin väninna på dagis, som klippte tre kompisar i ett nafs förra veckan, snaggade sig Myra rejält igår. Hon hade en fin lång page och snedbena. Nu är hela snedbenan avklippt. Saxen användes igår vid läggdags, hon var sur för att Erik tog för lång tid på sig att natta henne. Inatt låg jag och funderade över hur jag skulle lyckas fixa till det och kom fram till att jag skulle behöva klippa henne idag innan dagis i en kort page, under öronen.

Mirakulöst nog kunde jag sätta upp två hårspännen så att hon nu ser helt okej ut. Så jag slapp ställa mig och kapa av allt nu på morgonen. Men klippas, det måste hon.

Blir så trött. Det gör ont i mitt mammahjärta och jag känner mig extremt irriterad. Får jobba hårt idag med tankar som ”gjort är gjort”…

7 thoughts on “Klipp klipp

  1. Oh det är en av mina stora fasor – att min långhåriga skrålla skulle göra något dito. Min lillasyster hade väldans långt hår när hon var fyra, ja iaf fram tills 2 dagar innan julafton. då gjorde hon en Sinead – fast bara vid ansatserna (frisörsnack för håret som ramar in ansiktet) och uppe på hjässan. Jag minns att jag GRÄT över hur FUL min lillasyster var i håret. Men som Malin så klokt säger här ovan – det växer ju ut igen. Men ÄNDÅ…

  2. Kan trösta med att när Madde var 4 så klippte hon sig själv på 3-4 ställen i håret och hon klippte ända in till hårbotten. Jag skratta så jag grät, hon såg ut som en krigsfånge i ett par veckor , men det växer ut igen och ungarna gör sällan om det.
    Kram

  3. Guh, skulle bli precis lika frustrerad som du! Jag har aldrig klippt mig, och inte Johanna heller. August däremot kommer säkert klippa någon dagiskompis suck….
    //M

  4. Efter Tindras klippglädje i helgen har jag inköpt ett nytt frisörset med bra saxar för att justera hennes frisyr lite…hojta till om du vill låna. 😉

    Kram!

  5. oj! jag minns en gång från när jag var liten, eller så liten var jag inte för jag tror att jag var sju, iaf så klippte jag av mig ögonfransarna! mamma blev helt vrede, en unge utan ögonfransar!!!! men mitt i allt ”unge vad har du gjort” så frågade hon varför jag hade gjort så. tänka sig att jag hade svar på tal och sa för att jag ville se om de skulle växa ut igen.

Kommentera

