Micke

I morse när Erik skulle gå hemifrån pussade jag honom på munnen och frågade lite försynt när han skulle komma hem (läs: när i helvete kommer du hem egentligen idag när det är fredag?). ”- Amen du Heidi, jag skall jobba med Persbrandt nu på morgonen och jag vet inte hur lång tid det tar.”. Persbrandt säger jag och blir genast mild. Ähmmm…. Erik, skall jag hämta dig eller?

” Du vet… jag har körkort numera, jag kan hämta er och köra ut Micke till Ingarö (där jag vet att han bor) så kan du sluta lite tidigare”. Svaret är en död blick. Sedan hämtade jag Erik vid jobbet. Han hade glömt att hälsa Micke från mig. Konstigt. Eller hur. När jag kom till jobbet fanns inte en skymt av en kändis. Det enda jag fick hälsa på var en Rickard. Som är regissör för en tv-serie.

Matt slog jag mig ned i soffan i mina myskläder.

8 thoughts on “Micke

  1. Vad ska man säga vill man något ska man iallafall inte skicka sin man dom verkar inte fatta det här med snyggingar och coola män hehe…

Kommentera

