Alltså…

Förra fredagen var jag utstyrslad i gå-ut-kläder när jag gick till dagis och skolan. Normalt brukar jag hämta och lämna i mysbyxor, gummistövlar, lopptröjor eller regnjackor. När jag dök upp i vrååålhögklackat, kappa, tunika och leggings fick jag huvuden att snurra. Att jag dessutom var sminkad var ju grädden på moset.

Numera händer det så sällan att jag känner mig fin, så de där små ögonblicken då jag får en liten kommentar här och där betyder så mycket.

Visst skulle jag väl kunna gå i horskor varje dag till plugget men mina fötter är inte längre ämnade för det. De skriker numera efter Ecco (vilka jag finner sååå snygga, är jag gammal då?). Men det bästa var faktiskt när Julia igår frågade hur gammal jag var. När jag sa att jag är 37 så log hon och sa att vi var typ samma (hon fyller 33) ålder, tjohoo!!! I am young again!!!

För de som inte vet… När jag skulle fylla 16 år grät jag hejdlöst. Trodde att livet var slut för jag var övertygad om att inga män skulle vilja ha mig längre när jag passerat 15. Så min goa moster Imma gav mig ett kort ”Grattis på 15-årsdagen” den dagen. Anledningarna till dessa tankar är många och de väljer jag att lämna härutanför (och Imma, kortet har jag kvar…).

Jag, längst ned i hörnet till höger. 14 år gammal.

3 thoughts on “Alltså…

  1. Jaaa. Vad ska jag säga? Jag hatar att säga till folk att jag är 41. Ryser t o m när jag skriver det. Har aldrig haft åldersångest förut, men att fylla 40 (eller migrera till version 4.0 som min kompis Päivi brukar säga) var VIDRIGT. Ja, jag har nog en 40-årskris. Men jag tröstar mig med att jag oftast får reaktionen ”VA?”. Bäst var ändå min fd kollega som var 20, som seriöst gissade på 27. Det tänker jag leva på. Läääänge. Och det finns inget bättre för självförtroendet än ett par schyssta heels och lite smink. Även om fötterna skriiiker sen. Det är värt det. Tycker jag.

Kommentera

