Min pojke

Ibland tror jag verkligen att min son är precis som alla andra. Att han bara har en språkstörning som kommer att gå över. Andra dagar gör det ont i hela mig när jag hör honom konversera (det var att ta i) med barn i sin egen ålder. Eller som igår. På Aikidon när han flummar runt. Tittar på sig själv i spegeln och inte  hör. Han är i sin egen värld. Kroppen hänger inte med. Stel och har svårt att röra sig. När han var fyra fick vi utredning hos en sjukgymnast som då konstaterade att han bara var omogen och osäker i sin kropp. Om en månad fyller han åtta och är fortfarande likadan.

Han är så glad och fin min pojke, han gör mig stolt för han har ett stort hjärta och älskar att kramas och pussas. Det är han som smyger fram till mig och viskar att han älskar mig. Och vännen, jag älskar dig tusenmiljonerstjärnstopp tillbaka!

Vi måste få till en ny utredning. Jag är oroad.

 

* Hans nuvarande diagnos är Generell språkstörning. Den gjordes när han var 5.

6 thoughts on “Min pojke

  1. Jag tänkte precis skriva något i stil med vad mmmaP sa. Är det något som gnager så kolla upp det. Stå på er, man har rätt att få svar om det är det man vill ha. Han är jättefin, det såg jag allt när vi sågs.
    kram

  2. Vi får ta och träffas snart! Känner så igen mig i dina tankar, min lilla Trippel X-tjej är ju lite annorlunda (men ändå så underbar!) hon med. Nu går vi och väntar på att få komma till logoped, och specialpedagogen på enheten vill att hon ska få egen resurs på dagis….

    KRAM!

  3. Jag förstår att du är stolt över O, han är verkligen en jättehärlig och mysig kille med så mycket finurliga tankar och funderingar om saker och ting.

    Stor kram!

  4. Så fungerade Maddes kropp ända till hon var 10 -11 man såg att hon gärna ville att huvud var där men kroppens rörelser kom en mil bakom. Sen en dag hade hon vuxit i sin kropp.
    Han är en jättefin och härlig kille.
    Kramar Malin

  5. Största kramarna!!! Han är verkligen en fin kille!! (jag har ju bara sett honom på kort men bilderna visar en kille med ett stort varmt hjärta, det syns!!)

    //M

Kommentera

