Lista från DN på Stan!

Bästa mikromaten:  Enkelt svar: INGEN
Favoritförort: Sumpan, Nacka

Fikar gärna på: Thélins, Gunnarssons, String
Bästa lunchställe: Förr var det Jimmy’s Steakhouse på fredagar 😀

Favoritdryck: Bubblat vatten i Soda Streamern
Bästa baren: Jag gillar hotellbarer i allmänhet
Senaste Stockholmsupptäckten: En hel affär på söder med Hello Kitty saker (ja, Saga vill dit typ igår)
Senast sedda utställning: Stadsmuseets ”Bellman, Sevenbom och Prinsessan”

Bästa sunkhaket: Har ingen favorit men för de som är intresserade finns en egen hemsida att leta upp sitt stamlokus på.
Favoritgata: Gillar Götgatans början från Slussen och ned till Medis
Läser just nu: Att älska som en porrstjärna av Jenna Jameson
Läser helst: Kriminalromaner och deckare
Favoritråvara: Färska kryddor
Favoritmärke: Odd Molly
Dricksprocent: Beror på hur servicen har varit

Modeförebild: Gillar SJP men lite för dyrt för min plånbok…
Motionerar: Yoga och stavgång
En bra gå bort-present: En god flaska rött vin eller en vacker blomma i snygg kruka
Favoritprodukt på Systemet: I sommar har det varit Breezer melon eller hallon
Bästa fyllekäket: Pizza och massor av Coca Cola
Lyssnar på: Absolute Oriental

Bästa förfestmusiken: Upptempo som gör mig glad och sprallig
Senast köpta musik: Madonnas ”Hard Candy”
Dansar helst till: Dansar till det mesta som jag kan sjunga med i 😀

Favoritskor: Högklackat! Även om det gör ooont…
Mest överskattade affär: BRISAK (lokal lada med strunt)
Klädkonto per månad: Öh… klädkonto? Har inget… Tar mig råd när jag behöver något
Det dyraste jag har köpt: Min mockajacka med pälskrage i leopard, från NK 1992. Då slantade jag väl en 4.000 för den kanske…
Mitt sämsta köp någonsin: 50 st tavelramar från IKEA som jag betsat bruna. De har legat på tork i två år…
Senaste secondhandfyndet: Åh, min fina bröllopsklädsel från Beyond Retro 
Senaste impulsköp: Lock till gjutgärnsplattorna på spisen…
Senaste fyndet: 3 par skor för priset av 2 på Skopunkten till barnen 
Favoritprodukt på Apoteket: Hahahahahahaha… allt? 
I dvd-spelaren/datorn: SIMS 2, Fritid

Älsklingsljud: Havet
Favoritfärg: Orange, röd, brun, rosa, lila, svart, grön…
Användbar pryl: Min disktraseupphängare från Designtorget

Favoritlyxartikel: Riktig Champagne och Estee Lauders ansiktskrämer
Reser helst till: Frankrike (fast gluttar lite åt Italien)
Mode jag aldrig vill se igen: Skipants med sytt pressveck fram, uppdragna i snipan och ett hårt åtspänt skärp i midjan (och kort kavaj till med upprullade ärmar med innefodret i ett grälligt sidentyg…)

Fulaste färgen på kläder: Senapsgult
Värsta huvudbonaden: Amerikansk truck driver keps (sådan där fyrkantig låda på huvudet)
Bästa huvudbonaden: Stickad liten pösig basker
Favoritaccessoar: Bigga örhängen
Transportmedel: Just nu är det ju bilen som gäller för mig
Återvinner: Japp! Till förbannelse så hela tvättstugan svämmar över av både skräp och äckliga bananflugor (ingen idé att bekämpa dem längre, det finns ju alltid gammal sur yoghurt för dem att slicka i sig) trots att jag åker till sopstationen flera gånger i veckan!
Bästa brunchen: Hemma en lördagmorgon med scrambled eggs, stekt bacon och toast 
Bästa kaffet: Dricker helst thé
Här bjuder jag mamma på middag: Har ingen mamma men en äldre kvinna i min närhet skulle jag vilja bjuda på Wedholms Fisk
Här bjuder jag pappa på middag: Tyvärr, finns inte på kartan
Senast sedda teaterföreställning: Oj… det var så himla länge sedan, kan de varit Ondskan?
Hejar på/håller på: Eftersom jag alltid sagt Hammarby för att det känts bra i munnen så vidhåller jag det även om jag inte hejjar på något lag över huvudtaget…

Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: iPod eller har näsan långt nedstoppad i en gratisblaska

2 thoughts on “Lista från DN på Stan!

Kommentera

