Recension på Uggla, Rheborg och Ulveson

Jag hade förväntat mig att ovanstående herrar skulle vara roliga. De brukar ju normalt vara det. Uggla – Bitsk liten krullig gubbe med juste tugg, Rheborg – Som jag kan garva ihjäl mig åt och Ulveson – Scoutledare (bara det får mig att garva). Men denna föreställning på Circus, eller, revy, som det är (i mina ögon mer åt Stefan & Krister hållet som jag verkligen ogillar!) innehåller platta skämt och dans.

Ett nummer när två dansare hänger i lakan från taket är beundransvärt och skickligt men inte vad jag förväntade mig att se.

När Uggla släpade ut en docka som skall föreställa honom själv som Kristoffer i filmen G, skakade jag bara på huvudet när dockan berättar att han är gay… Please! Var det meningen att jag skulle skratta?

Faktiskt så var vi så besvikna på föreställningen att vi gick i pausen.

 

ps. Skall för ordningens skull säga att vi såg genrepet och de meddelade i början att vissa delar kanske skulle komma att strykas till den ”riktiga” premiären. För de tre herrarnas skull så hoppas jag verkligen det.

11 thoughts on “Recension på Uggla, Rheborg och Ulveson

  1. Nämen gud vad synd… vet ni om det blev bättre till premiären sen? För jag har hört av arbetskollegor att det var helt okej, faktiskt sevärt enligt dem. Men det där med trapetserna vet jag inte om det blev kvar. Men jag funderar ju på att gå nu… 🙂

Kommentera

