Fiskbilen igen!

familjelaada2.jpgI fredags gjorde jag en beställning hos Fiskbilen igen. Denna gång blev det en familjelåda för 2.595 kronor. Totalt är det 12,5 kilo fisk i lådan och jag lovar att den fyllde upp det utrymmet vi hade kvar i frysen! Efter leveransen igår stod jag och Erik och gottade oss i alla påsar och var löjligt glada över all fin fisk vi fått. Dessutom fick vi tre påsar med olika fiskkryddor för att vi har beställt tre gånger ifrån dem. Tyvärr innehöll alla tre E621 (natriumglutamat) vilket jag undviker så mycket jag kan, så det blir nog dammiga i kryddhyllan.

Tidigare har vi beställt lax i två omgångar och sej. Bägge har varit bortom all förväntan! Sejen har jag halstrat i grillpanna och den har smält i munnen.

Jag räknar med att det kommer att räcka ett tag…

Lådan innehöll:

2,5 kg hälleflundrakotletter, 2,5 kg laxfiléer, 2,5 kg marulksfiléer, 2,5 kg 50/70-räkor och 2,5 kg torskryggfiléer

Categories:Mat

21 thoughts on “Fiskbilen igen!

  1. Fy och blä för fiskbilen. Den försäljaren fattade inte vad ”nej jag vill inte köpa något” betyder!!!

    • Om man uppskattar hög kvalitet och god service så är Fiskbilen.se ett utmärkt alternativ. Blir man dessutom Premiumkund så får man kanonpriser på allt och fisken hemlevererad varje månad.

  2. Hej jag har handlat av dom men inte varit så nöjd, jag köper av Hemfisk, och blir alltid nöjd plus trevliga säljare, mvh Nisse

    • Fiskbilen har funnits in10 år och är Nordens största fisk och skaldjursLeverantör för hemleveranser.
      Hemfisk startades av en Fiskbilen anställd. Hemfisk är betydligt dyrare och stort grattis till en trevlig säljare där 😉
      De kommer nämligen från Fiskbilen oxå 🙂
      Jag tror att Hemfisk har lika bra produkter men de är betydligt dyrare.

  3. Lite som att säga att man alltid skall köpa tvättmaskinen hos tvättmaskinsexperten o inte samma vara till ett billigare pris hos någon av konkurrenterna, antar att anställda på fiskbilen.se inte kollar priser innan dom köper en vara utan givetvis vänder sig till den ”enda rätta handlaren”….nu sitter jag bara o väntar på korvbilen, då givetvis den riktiga original korvbilen o ingen fejkkorvbil. Alltid skönt att ha en pall med grillkorv hemma ifall sommaren dyker upp helt oväntat.

  4. Storköksprodukter av dålig kvalitet till överpriser.

    Varning köp inte detta skräp.
    Vill du ha fryst fisk köp det i frysdisken i mataffären istället.
    Halva priset för samma vara,

  5. Vicktig information till alla våra kunder på fiskbilen.se

    Tyvär finns det företag som kopierat vårt koncept så för att ni ska känna igen din fiskbil
    kolla efter följande.

    1: Kolla efter Olje spår i snön. Våra fiskbilar är inte av senaste modellen
    2: Var noga med att kolla datum för våra fiskar är alltid minst 2 år gammla.
    3: På lådan står det alltid Made in china.
    4: Ta en djup tallrik. Rinner det över så vet ni att det kommer från oss.
    5: Dessutom så får alla stamkunder en exklusiv kryddblandning från eldorado.
    6: Bet gärna kontant så mina chefer kan köpa nya lyxbilar (Den silvriga och oranga i filmen) Kostar bara 3,5 milj

    Länk http://www.youtube.com/watch?v=QN1wZj0GHLU

  6. Vicktig information till alla våra kunder på fiskbilen.se

    Tyvär finns det företag som kopierat vårt koncept så för att ni ska känna igen din fiskbil
    kolla efter följande.

    1: Kolla efter Olje spår i snön. Våra fiskbilar är inte av senaste modellen
    2: Var noga med att kolla datum för våra fiskar är alltid minst 2 år gammla.
    3: På lådan står det alltid Made in china.
    4: Ta en djup tallrik. Rinner det över så vet ni att det kommer från oss.
    5: Dessutom så får alla stamkunder en exklusiv kryddblandning från eldorado.
    6: Bet gärna kontant så mina chefer kan köpa nya lyxbilar (Den silvriga och oranga i filmen) Kostar bara 3,5 milj

    Länk http://www.youtube.com/watch?v=QN1wZj0GHLU

  7. Tänkte bara nämna att jag är så jävla trött på att idioterna på fiskbilen.se lutar sig tillbaka på sitt såkallade ”orginal jidder”…
    vad hände med ”ishavet” DET RIKTIGA ORGINALET? och att du som säljare har mage att nämna vart saker kommer ifrån? ::::DU VET VAD JAG MENAR::: det är inte bara för att halva fiskbilen.se har valt att börja jobba hos andra företag. jag menar hur jävla bra måste inte kopiorna vara för att totalutklassa orginalet som det nu har blivit? tips kolla datumstämplar/mät vattenglasering. och är det ochså väldigt synd att folk inte märker skilnad på bra/dålig fisk. Köp av den ni vill. sponsra inte kopiorna?????? är det erat sista argument? VARFÖR finns det andra fiskbilar som går så bra som dom gör när det finns ett SÅÅ bra orginal? ja det kan ju du svara på storsäljarn.. 🙂 vem vill ha service när det ända dom får av vissa är skitsnack? Byt namn så får vi se hur bra det går för er. MVH
    skitsnack är till för små flickor

  8. Jag har hållt mej från att köpa från fiskbilen.se då jag tycker att det är väldigt dyrt. Jag kommer vänta tills det blir mer konkurrens på marknade och fler företag vågar dyka upp med bättre priser.

  9. Säljare i fiskbilen:

    Jag kan verkligen hålla med att Fisk-killen är en kopia av er. Tittade in på deras hemsida på kul för att se vad de erbjöd. Hela layouten och upplägget kändes precis som er … Nästan så jag undrade om det var hos Fiskbilen jag var!

    Näe, jag håller mig i alla fall till Fiskbilen där jag känner min braiga säljare väl och som har benkoll på vad det är jag brukar vilja ha!

  10. I sverige har man valet att handla av vem man själv vill,men ett tips är att kolla nogrant vart fisken är fiskad och vilken kvalitet den håller. Vi på fiskbilen.se tummar inte på kvaliten. Tyvärr har det dykt upp företag som kopierat vårat koncept rakt av och även har snarlika hemsidor. t.ex fisk.killen.se , fiskbilen.info . hemfisk.se mm.. Mitt tips är ,,,handla klok och sponsra inte kopiorna. Tack..

  11. Sitter och försöker hiita telefonnummer till fiskbilen i Åsa har hyrt stuga där nere nästa helg och vi ska ha en liten kräftskiva. Såg att du handlat där kan det vara så att du vet hur man kan beställa hos dem??

    Tacksam för all hjälp

    Hälsningar

    Kräftan

  12. För de som är intresserade så står det så här om leverans på Fiskbilens hemsida:

    Leveransområden

    Fiskbilen levererar i hela
    • Uppsala
    • Stockholm
    • Mälardalen (Västerås, Eskilstuna, Enköping, Strängnäs)
    • Halland
    • Skåne

    Hemkörning är alltid kostnadsfri, men leveranstid och minsta beställning kan variera något.

    Efter överenskommelse kan vi även leverera till Gävle, Linköping och Norrköping.

  13. ah, fisk som är så gott!! men vilken beställning. *ler*

    synd att ni inte bor närmare då hade jag kikat in!

    kram och hoppas att du mår bättre. Har tänkt massor på dig.

Kommentera

